KONCERTY PARTNERZY | BILETY


RICCARDO GIOVINETTO – FEMINE
LIVE AV
21.09.2024 | 22:00

Riccardo Giovinetto to włoski artysta wizualny i multimedialny, kompozytor, fizyk i profesor uniwersytecki.
Prace Giovinetto przybierają różne formy, takie jak wykonania audio-wideo, instalacje i kompozycje koncertowe. Tworzy reaktywne dźwiękowo rzeźby za pomocą cyfrowych struktur generowanych i manipulowanych w czasie rzeczywistym, co skutkuje nową relacją między dźwiękiem a obrazem.
FEMINA to jego pierwszy solowy projekt, z którym zadebiutował podczas otwierającej nocy POSTICTY na Ars Electronica Festival 2023 i powtórzony między innymi w L.E.V. Matadero (Madryt).
FEMINA to dwuekranowy spektakl audiowizualny, gdzie reminiscencje chórów polifonicznych nakładają się na kompozycję oryginalnej muzyki elektronicznej, a wizualnie dekonstruowane próbki renesansowego malarstwa, przekształcają się w ewoluujący strumień obrazów reagujących na dźwięk.
Projekt eksploruje ideę wdzięku i, co ważniejsze, oka, które ją definiowało w okresie renesansu – oka malarzy, którzy nadali ją w pełnym tego słowa znaczeniu kobiecej sylwetce. Czy ta nieuchwytna koncepcja piękna w ruchu może zyskać nowe znaczenia w domenie cyfrowej? To pytanie przyświeca projektowi od początku.


RICCARDO GIOVINETTO – FEMINE
LIVE AV
21.09.2024 | 22:00

Riccardo Giovinetto is an Italian visual and multimedia artist, composer, physicist and university professor.
Giovinetto’s works take many forms, such as audio-video performances, installations and concert compositions. He creates sound-reactive sculptures using digital structures generated and manipulated in real time, resulting in a new relationship between sound and image.
FEMINA is his first solo project, whose premiere took place during the opening night of POSTICTA at Ars Electronica Festival 2023, he then presented it, among others, in L.E.V. Matadero (Madrid).
FEMINA is a double-screen audio-visual performance that superimposes reminiscences of polyphonic choirs on the composition of original electronic music, and deconstructs samples of Renaissance paintings, transforming them into an evolving stream of images responsive to sound.
The project explores the idea of grace and, more importantly, the gaze that defined it during the Renaissance – that of the painters, who attributed it fully to the feminine figure. Can this elusive concept of beauty-in-motion acquire new meanings in the digital domain? This is the question that has driven the project since its beginning.