ARTYŚCI | PROGRAM | PARTNERZY | BILET


Thomas Ankersmit to muzyk i artysta dźwiękowy mieszkający w Berlinie. Gra na syntezatorze Serge Modulara, współpracuje z artystami takimi jak Phill Niblock i Valerio Tricoli.
Jego muzyka jest wydawana w wytwórniach PAN, Touch i Shelter Press. Ankersmit występuje w miejscach od Berghain po Tate Modern. Jest zapraszany na takie festiwale jak Mutek czy Atonal. Wykłada również na uniwersytetach: Harvard, Stanford, CalArts i Goldsmiths.
Podczas OSA Festival 2019 zaprezentuje materiał pt. „Perceptual Geography”
Perceptual Geography to nowy solowy projekt Thomasa Ankersmita ztworzyny na syntezatorze modularnym Serge’a, oparty na pionierskich badaniach legendarnej amerykańskiej artystki dźwiękowej Maryanne Amacher (1938-2009).
Premiera projektu odbyła się na CTM w Berlinie oraz podczas nocy GRM w Sonic Acts w Amsterdamie, którą The Wire nazwał jedną z głównych atrakcji festiwalu: “Tribute to Maryanne Amacher w wykonaniu Thomas Ankersmit przepływa przez ciebie. Gęste zarośla syren i przenikliwe fale basu aktywują ciało słuchacza, tworząc fantomowe dźwięki jakby prosto z głowy, sprawiając uczucie, że się ma głośnik w klatce piersiowej.”
Maryanne Amacher jest ikoniczną postacią w eksperymentalnym świecie muzyki. Studiowała u Stockhausena i współpracowała z Cage’em. Jej prace przekroczyły granice nauki, muzyki i sztuki; była badaczem w MIT. W 2005 roku otrzymała nagrodę Ars Electronica’s “Golden Nica”, co jest najwyższym wyróżnieniem.
Badania Amacher dotyczące percepcji, zjawisk psychoakustycznych, przestrzenności i poszerzania roli słuchacza, stanowią podstawę nowego projektu Ankersmita. W czasach, gdy wszystko jest konsumowane przez ekrany i słuchawki, jest to występ, którego można doświadczyć tylko w chwili obecnej i rzeczywistej.
W 2019 r. przypada 10 rocznica śmierci Amacher. Pozostawiła po sobie unikalne zasoby muzyki i badania, na które – jak dotąd – zaskakująco niewielu artystów poświęciło czas na dalszy rozwój.