Yair Elazar Glotman & Mats Erlandsson

KONCERTY WYSTAWA PARTNERZY | BILETY


Mats Erlandsson:
Jako kompozytor, muzyk i artysta dźwiękowy Mats Erlandsson stanowi część odkrywanego na nowo obszaru muzyki drone w Sztokholmie, Szwecja, a kojarzy się go z praktykami, których główną cechą jest gra na długo podtrzymywanym dźwięku.
Erlandsson studiował kompozycję w Sztokholmie, studia ukończył z tytułem magistra w dziedzinie kompozycji i muzyki elektronicznej. Poza indywidualną artystyczną aktywnością, Erlandsson sprawuje stanowisko asystenta w jednej z pracowni renomowanej uczelni Elektronmusikstudion (EMS) w Sztokholmie.
Prezentuje swoją muzykę zarówno solo, jak i we współpracy z innymi artystami takimi jak Yair Elazar Glotman, z którym stworzył słynny duet. W 2018 artysta, choreograf Erik Berg zlecił Erlandssonowi napisanie muzyki do jego najnowszej pracy, Unfortunate Desires , która miała miejsce wiosną 2019.
Ostatnie wydawnictwa to: Hypodermic Letters dla Portals Editions (2018), 4-track guitar music dla
XKatedral (2018), Selective Miracles and Valentina Tereshkova dla Posh Isolation (2016) oraz, we współpracy z Glotmanem, Negative Chambers, dla Miasmah (2017). Erlandsson szeroko prezentuje swoją twórczość, ostatnio m.in. na Présences Électronique organizowanym przez GRM w Paryżu, CTM Festival 2019 i The Long Now w Berlinie, Norbergfestival w Norymberdze, Sonica Festival w Lublanie, oraz w wielu przestrzeniach koncertowych i wystawienniczych na całym świecie.
Yair Elazar Glotman:
Yair Elazar Glotman jest kompozytorem i muzykiem tworzącym i mieszkającym w Berlinie. Posiada wykształcenie klasyczne zarówno jako kontrabasista, jak i kompozytor muzyki elektroakustycznej. W swojej twórczości Glotman czerpie z obu tych tradycji, wykorzystując szeroki wachlarz technik improwizacji i poszerzonego wykorzystania kontrabasu; szczególnie interesuje go wielowarstwowe, przestrzenne komponowanie oraz łączenie analogowych technik przetwarzania dźwięku z cyfrowymi.
W ostatnich latach energia artysty skupiła się wokół komponowania dla filmu i mediów, wciąż jednak regularnie koncertuje i wydaje swoją muzykę. Tworząc dla filmu współpracował ściśle m.in. ze słynnym, niedawno zmarłym kompozytorem Jóhannem Jóhannssonem, głównie pisząc dodatkowe partie do „Mandy” (2018) i współkomponując „Last and First Men” (2020). Wraz z wiolonczelistką Lucy Railton stworzył muzykę do nadchodzącej produkcji A24 –„False Positive”. Współpracował również m.in. z takimi kompozytorami i kompozytorkami jak: Hildur Guðnadóttir, Ben Frost, Geoff Barrow i Ben Salisbury, Dustin O’halloran oraz Hauschka. Poza muzyką filmową, czy dla telewizji komponował również dla choreografów i opery, tworząc m.in. ścieżkę dźwiękową do spektaklu Na’ama Zissera „Mamzer” (2018) w londyńskiej Royal Opera House.
Glotman nagrywa muzykę jako artysta solowy, w ramach licznych projektów jak np. KETEV oraz we współpracy z takimi kompozytorami jak Mats Erlandsson i Viktor Orri Árnason. Publikował swoje nagrania w wielu znanych oficynach, takich jak: Deutsche Grammophon , 130701 / Fatcat ,
Bedroom Community , Miasma oraz Subtext. Dawał koncerty na wydarzeniach artystycznych na całym świecie, m.in. dla MaerzMusik, KW Institute.